Consumentennieuws

Consumenten ontvangen incassobrieven namens LuxStyle, ECC Nederland
Verontruste consumenten nemen contact op met het ECC nadat zij een incassobrief hebben ontvangen van Monarchy Collect in opdracht van LuxStyle. In deze brief wordt de consument gewezen op een ...
Europees Hof verduidelijkt klachtenprocedure bagageschade, ECC Nederland
Bij schade of verlies van uw bagage bent u verplicht om dit binnen een bepaald termijn schriftelijk bij een luchtvaartmaatschappij kenbaar te maken. Doet u dat niet of te laat, ...
Uitstel van betaling Small Planet Airlines Germany, ECC Nederland
De Duitse tak van de Litouwse maatschappij Small Planet Airlines (Small Planet Airlines GmbH) kreeg op 18 september uitstel van betaling van een rechtbank in Berlijn. De luchtvaartmaatschappij heeft tot ...
Europees Hof verduidelijkt recht op terugbetaling bij vluchtannulering, ECC Nederland
Een vliegticket kan rechtstreeks bij een luchtvaartmaatschappij of via een tussenpersoon, zoals een boekingsbureau of -website, worden geboekt. Zo’n tussenpersoon vraagt doorgaans naast de ticketprijs een aanvullende vergoeding voor zijn ...
Ryanair staking 28 september, ECC Nederland
De langslepende soap rondom Ryanair en het personeel, krijgt nog een staartje. Op vrijdag 28 september leggen het cabinepersoneel en de piloten voor de derde keer in drie maanden tijd ...