Consumentennieuws

Boardingpass overbodig voor compensatieclaim, ECC Nederland
Het Europees Hof van Justitie oordeelde onlangs dat luchtvaartmaatschappijen niet langer compensatie mogen weigeren als passagiers geen papieren boardingpass overhandigen bij het indienen van een claim. Een duidelijk signaal naar luchtvaartmaatschappijen om te stoppen met het opvragen van onnodige documenten.
Geen bestelling, wel pakketje? Betaal niet! ECC Nederland
Krijgt u ongevraagd een pakketje met oplaadkabels, earpods of USB kabels toegestuurd, of ontvangt u facturen voor een vaag abonnement dat u nooit heeft afgesloten? Betaal hier niet voor en laat u ook niet onder druk zetten door schimmige ondernemers.
Boete italie ZTL zona traffico limitato
De afwijkende verkeersregels in Italië zorgen voor verwarring bij Nederlandse autoreizigers. Het Europees Consumenten Centrum (ECC) ontvangt regelmatig vragen over Italiaanse milieuzones en klachten over de verkeersboetes die zij hebben ontvangen.
Klacht over webshop ASOS? Dit kunt u doen! ECC Nederland
Wie online shopt doet dit lang niet altijd binnen landsgrenzen en soms verloopt het ook niet helemaal zoals verwacht; artikelen die na bestelling niet worden geleverd en aankoopbedragen die na retournering niet of pas maanden later worden teruggestort. Deze signalen bereiken ons vanuit consumenten over de Britse webshop ASOS.
adria airways annulering vluchten, faillissement
UPDATE | Een Sloveense rechtbank heeft de exploitatievergunning van Adria Airways op 30 september 2019 ingetrokken. De luchtvaartmaatschappij, die al geruime tijd in financiële problemen verkeerde, kan hierdoor niet langer haar activiteiten voortzetten. Bent u gedupeerd door dit faillissement? Lees dan in dit bericht wat u kunt doen!