Klacht indienen, ECC Nederland

Klacht indienen

Als u een klacht hebt over een ondernemer uit een andere EU-lidstaat, Noorwegen of IJsland en het niet lukt om er samen uit te komen, vraag dan het Europees Consumenten Centrum om hulp. Onze juristen zijn gespecialiseerd in het Europees consumentenrecht en helpen u bij het oplossen van uw klacht. Dit doen wij op basis van bemiddeling tussen u en de ondernemer. Gratis!

1

Klacht indienen

U stuurt uw klacht over de ondernemer met zoveel mogelijk relevante informatie naar ons toe.

2

Beoordeling klacht

Een jurist beoordeelt uw klacht. U ontvangt binnen 5 werkdagen na het versturen van uw klacht een bericht. 

3

Bemiddeling

De bemiddelingsprocedure start. Als wij niet in uw klacht kunnen bemiddelen, informeren wij u over alternatieve mogelijkheden. 

Dien uw klacht in

Dien hier uw klacht over de ondernemer in. Onze juristen willen u zo goed en snel mogelijk helpen, vul daarom het formulier zo volledig mogelijk in.

  • 1 Huidige: Uw klacht
  • 2 Informatie over u
  • 3 Informatie over de ondernemer
  • 4 Beschrijf uw klacht
  • 5 Informatie over uw aankoop
  • 6 Bestanden uploaden
  • 7 Verstuur klacht
Woont u in Nederland en hebt u een klacht over een ondernemer uit een andere EU-lidstaat, Noorwegen of IJsland?
Wij bemiddelen tussen consumenten en ondernemers die gevestigd zijn in een andere EU-lidstaat, Noorwegen of IJsland. Het is helaas niet mogelijk om uw klacht in behandeling te nemen.

Hebt u een klacht over een Nederlandse ondernemer? Neem dan contact op met het Juridisch Loket of ConsuWijzer voor gratis hulp. Gaat uw klacht over een aankoop van buiten de EU, zoals China of de Verenigde Staten? Lees hier wat u dan kunt doen.
Heeft u het product privé gekocht? Dus niet voor zakelijke doeleinden.
Wij helpen consumenten bij het oplossen van een klacht. Als u een product of dienst hebt gekocht voor zakelijk gebruik, kunnen wij uw klacht helaas niet in behandeling te nemen. Wij adviseren u om contact op te nemen met het Ondernemersplein of de Autoriteit Consument en Markt.
Heeft u uw klacht al schriftelijk (per e-mail of brief) bij de ondernemer kenbaar gemaakt?
Maak uw klacht altijd eerst schriftelijk kenbaar bij de ondernemer om deze een kans te geven een oplossing te bieden. Wordt er geen gehoor gegeven aan uw klacht? Dan helpen wij u graag verder.