Klacht indienen ECC Nederland

Klacht indienen

Woont u in Nederland en heeft u een geschil met een ondernemer uit een andere EU-lidstaat, Noorwegen, IJsland of het Verenigd Koninkrijk, waar u samen niet uitkomt? Vraag dan het Europees Consumenten Centrum om hulp. Onze juristen zijn gespecialiseerd in het Europees consumentenrecht en helpen u bij het oplossen van uw klacht. Dit doen wij op basis van bemiddeling tussen u en de ondernemer. Gratis!

Twijfelt u of wij u kunnen helpen met uw klacht? Bekijk hier wat wij doen

1

Klacht indienen

Stuur ons alle relevante informatie via onderstaand formulier.

2

Beoordeling klacht

Een jurist beoordeelt uw klacht. U ontvangt binnen 7 werkdagen bericht. 

3

Bemiddeling

Wij bemiddelen in uw klacht. Als dat niet gaat, informeren wij u over alternatieven.

Dien uw klacht in

Met dit formulier dient u uw klacht over de ondernemer in. Onze juristen willen u zo goed en snel mogelijk helpen, vul daarom het formulier zo volledig mogelijk in.

  • 1 Huidige: Start
  • 2 Uw gegevens
  • 3 Ondernemer
  • 4 Uw klacht
  • 5 Uw aankoop
  • 6 Bestanden
  • 7 Verstuur klacht
Woont u in Nederland?
Wij bemiddelen enkel tussen Nederlandse consumenten en ondernemers die gevestigd zijn in een andere EU-lidstaat, Noorwegen of IJsland. Het is helaas niet mogelijk uw klacht in behandeling te nemen.

Hebt u een klacht over een Nederlandse ondernemer? Neem dan contact op met het Juridisch Loket of ConsuWijzer voor gratis hulp. Gaat uw klacht over een aankoop van buiten de EU, zoals China of de Verenigde Staten? Lees hier wat u dan kunt doen.
Heeft u een klacht over een ondernemer uit een andere EU-lidstaat, Noorwegen, IJsland of het Verenigd Koninkrijk?
Wij bemiddelen tussen consumenten en ondernemers die gevestigd zijn in een andere EU-lidstaat, Noorwegen, IJsland of het Verenigd Koninkrijk. Het is helaas niet mogelijk om uw klacht in behandeling te nemen.

Hebt u een klacht over een Nederlandse ondernemer? Neem dan contact op met het Juridisch Loket of ConsuWijzer voor gratis hulp. Gaat uw klacht over een aankoop van buiten de EU, zoals China of de Verenigde Staten? Lees hier wat u dan kunt doen.
Heeft u het product of dienst privé gekocht? Dus niet voor zakelijke doeleinden.
Wij helpen consumenten bij het oplossen van een klacht. Als u een product of dienst hebt gekocht voor zakelijk gebruik, kunnen wij uw klacht helaas niet in behandeling te nemen. Wij adviseren u om contact op te nemen met het Ondernemersplein of de Autoriteit Consument en Markt.
Heeft u uw klacht al schriftelijk (per e-mail of brief) bij de ondernemer kenbaar gemaakt?
Maak uw klacht altijd eerst schriftelijk kenbaar bij de ondernemer om deze een kans te geven een oplossing te bieden. Wordt er geen gehoor gegeven aan uw klacht? Dan helpen wij u graag verder.