Klacht over Schipholtickets? Dit kunt u doen!

Het regent vragen en klachten bij het ECC over de slechte bereikbaarheid van Schipholtickets. Heeft u bij dit boekingskantoor een vliegticket gekocht waarvan de vlucht vanwege het coronavirus is geannuleerd en lukt het niet om in contact te komen? Wij leggen uit wat u kunt doen!

Klacht over Schipholtickets? Dit kunt u doen! ECC Nederland

Slechte bereikbaarheid klantenservice

Consumenten die bij Schipholtickets een vliegticket hebben gekocht, tasten sinds de massale vluchtannuleringen vanwege het coronavirus volledig in het duister. Het ECC ontvangt meldingen dat het een onmogelijke missie lijkt om in contact te komen met dit boekingskantoor. Telefonisch wordt de verbinding verbroken en consumenten krijgen ook geen reacties op de door hen verzonden e-mails. 

Luchtvaartmaatschappij geeft nul op rekest 

Wanneer consumenten rechtstreeks contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij om op opheldering te vragen, krijgen zij vaak nul op rekest. In sommige gevallen kan er geen informatie worden verstrekt zonder een boekingsnummer van de luchtvaartmaatschappij. In andere situaties verwijst de maatschappij de consument weer naar Schipholtickets. Consumenten hebben het gevoel van het kastje naar de muur te worden gestuurd. 

Uw consumentenrechten bij vluchtannulering

Bij een vluchtannulering, heeft u recht op een vervangende vlucht of terugbetaling van de reissom. Vanwege de corornacrisis mogen luchtvaartmaatschappijen u tijdelijk een voucher aanbieden. U hoeft deze voucher niet te accepteren. Lees hier meer over in het nieuwsbericht ‘Vliegvoucher bij annulering vlucht door coronavirus’

Advies van het ECC

Lukt het niet om in contact te komen met Schipholtickets en biedt dit boekingskantoor geen gepaste oplossing voor uw geannuleerde vlucht? Dien dan officieel een klacht in waarbij u het boekingskantoor nog één keer de mogelijkheid geeft om te reageren. Doe dit schriftelijk en gebruik hiervoor de voorbeeldbrief ECC: vluchtannulering – klacht Schipholtickets. Geef Schipholtickets 4 weken de tijd om inhoudelijk te reageren op uw klacht. 

Betaald via een creditcard? Betwist de betaling!

Heeft u de vliegticket(s) met uw creditcard betaald? Dan kunt u de betaling betwisten. Wacht eerst de reactie van Schipholtickets af. Heeft u na 4 weken nog geen reactie ontvangen of biedt het boekingskantoor geen gepaste oplossing, neem dan contact op met uw creditcardmaatschappij om de betalingsbetwisting in gang te zetten. 

Meld het bij ACM ConsuWijzer

Meld het bij ACM ConsuWijzer. Dit is het consumentenloket van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt. Deze toezichthouder treedt ook tijdens de coronacrisis streng op tegen ondernemers die zich niet aan de regels houden. 

Gratis juridische hulp

Woont u in Nederland en lukt het niet om samen met Schipholtickets tot een oplossing te komen? Vraag dan het Europees Consumenten Centrum om hulp. Onze gespecialiseerde juristen kunnen u helpen bij het oplossen van uw klacht. Dit doen wij op basis van bemiddeling. 

 

Goed om te weten

Over Schipholtickets

Schipholticket is een vergelijkingswebsite en boekingskantoor waar u ticketprijzen kunt vergelijken van verschillende luchtvaartmaatschappijen en vaak voor een scherpe prijs een vliegticket kunt boeken. De websites Schipholtickets.com en Schipholtickets.nl zijn eigendom van de Spaanse Travelgenio SL. 

#over-schipoltickets

Gekopieerd naar het klembord!

Heb ik SGR-dekking bij faillissement Schipholtickets?

Bij faillissement van Schipholtickets, kunt u geen aanspraak maken op het garantiefonds van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). Schipholtickets biedt alleen losse overeenkomsten van vliegreizen aan en die vallen niet onder de SGR-dekking. Lees hier meer over in de SGR-voorwaarden.

#faillissement-schipholtickets-sgr-dekking

Gekopieerd naar het klembord!