Klacht over webshop ASOS? Dit kunt u doen!

Wie online shopt doet dit lang niet altijd binnen landsgrenzen en soms verloopt het ook niet helemaal zoals verwacht. Zo ontvangt het ECC regelmatig klachten van consumenten over het te laat of niet terugstorten van het aankoopbedrag na het terugsturen van kleding of schoenen bij de Britse webshop ASOS.

Klacht over webshop ASOS? Dit kunt u doen! ECC Nederland

Klachtenprocedure ASOS

Hebt u een klacht over ASOS, bijvoorbeeld omdat u een enige tijd geleden artikelen hebt teruggestuurd waarvan het aankoopbedrag nog niet is teruggestort, maak deze dan altijd schriftelijk (per e-mail of brief) kenbaar aan de online ondernemer. Geef ASOS 1 maand de tijd om uw klacht op te lossen. Krijgt u geen reactie of is de klacht na deze termijn nog niet opgelost? Schakel dan onze juridische hulp in en stuur uw klacht over ASOS naar info@eccnederland.nl. 

Beoordeling van uw klacht
Onze gespecialiseerde juristen beoordelen uw klacht zodra wij deze hebben ontvangen. Om dit zo goed mogelijk te doen, hebben wij zoveel mogelijk informatie en documenten nodig, zoals: 

  • uw gegevens;
  • gegevens van ondernemer;
  • duidelijke omschrijving van uw klacht;
  • de door u gewenste oplossing;
  • kopie van de bestelling; 
  • kopie van het bewijs van betaling;
  • correspondentie tussen u en ASOS;
  • getekende volmacht. 

Werkwijze ECC

Na ontvangst van uw klacht, krijgt u binnen 5 werkdagen een reactie op uw mail. Als wij uw klacht in behandeling kunnen nemen, zullen onze juristen tussen u en ASOS bemiddelen. Hiervoor hebben wij een door u getekende volmacht nodig. Onze juridische hulp is gratis. Wilt u meer weten over de werkwijze van het ECC? Kijk dan op de pagina die uitlegt wat het ECC doet