Klacht indienen

Klacht indienen

Woont u in Nederland en heeft u een geschil met een ondernemer uit een andere EU-lidstaat, Noorwegen, IJsland of het Verenigd Koninkrijk, waar u samen niet uitkomt? Vraag dan het Europees Consumenten Centrum om hulp.

Onze juristen zijn gespecialiseerd in het Europees consumentenrecht en helpen u bij het oplossen van uw klacht. Dit doen wij op basis van bemiddeling tussen u en de ondernemer. Gratis!

Twijfelt u of wij u kunnen helpen met uw klacht? Bekijk hier wat wij doen

1

Klacht indienen

Stuur ons alle relevante informatie via onderstaand formulier.

2

Beoordeling klacht

Een jurist beoordeelt uw klacht. U ontvangt binnen 14 dagen bericht. 

3

Bemiddeling

Wij bemiddelen in uw klacht. Als dat niet gaat, informeren wij u over alternatieven.

Deel uw klacht met ons

Met dit formulier deelt u uw klacht over een ondernemer met ons. Onze juristen willen u graag goed en snel helpen. Vul daarom het formulier zo volledig mogelijk in.

  • Huidige Start
  • Uw gegevens
  • Ondernemer
  • Uw klacht
  • Uw aankoop
  • Bestanden
  • Verstuur klacht
Woont u in Nederland?

Sorry, wij kunnen u niet helpen

ECC Nederland kan u alleen helpen als u in Nederland woont.

Sorry, wij kunnen u niet helpen

Het ECC kan alleen helpen als de ondernemer gevestigd is in een ander EU-land, Noorwegen, IJsland of het Verenigd Koninkrijk.

Zit de ondernemer niet in de EU, Noorwegen, IJsland of het Verenigd Koninkrijk? Maar bijvoorbeeld in China of de Verenigde Staten? Kijk dan of een consumentenorganisatie of geschillencommissie in het land van de ondernemer u kan helpen.

Sorry, wij kunnen u niet helpen

Het ECC kan alleen helpen als u een probleem heeft met een ondernemer uit een ander EU-land, Noorwegen, IJsland of het Verenigd Koninkrijk.

Heeft u een klacht over een Nederlandse ondernemer? Neem dan contact op met het Juridisch Loket of ConsuWijzer voor gratis hulp.
Heeft u het product of de dienst gekocht als consument? Dus niet voor uw bedrijf.

Sorry, wij kunnen u niet helpen

Het ECC kan alleen consumenten helpen. Wij kunnen niet helpen als u iets heeft gekocht voor zakelijk gebruik.

Heeft u iets gekocht voor uw bedrijf? Dan adviseren wij u om contact op te nemen met het Ondernemersplein van de kamer van Koophandel.
Heeft u de ondernemer al een bericht gestuurd over uw klacht?

Sorry, wij kunnen u (nog) niet helpen

Klaag altijd eerst zelf schriftelijk (bijvoorbeeld in een brief, e-mail of chatgesprek) bij de ondernemer. Zo geeft u de ondernemer de kans om de klacht op te lossen. Komt er geen goede oplossing? Of krijgt u geen antwoord? Dan helpen wij u graag verder.

Let op: bewaar altijd bewijs van het gesprek. Dit hebben wij nodig om uw klacht in behandeling te nemen.
Wij gaan zorgvuldig met uw gegevens om. Lees meer in onze privacyverklaring.