Klacht over Direct Ferries? Dit kunt u doen!

Het ECC krijgt veel vragen van ongeruste reizigers over Direct Ferries. Heeft u een overtocht geboekt die geannuleerd is vanwege het coronavirus en lukt het u niet om in contact te komen met dit boekingsplatform? Wij leggen uit wat u kunt doen!

Klacht over Direct Ferries? Dit kunt u doen!

Slechte bereikbaarheid Direct Ferries

De coronapandemie heeft een enorme impact op de reisbranche. Boekingplatforms, zoals Direct Ferries, hebben momenteel een enorme hoeveelheid verzoeken te verwerken door de aangepaste reisadviezen vanuit overheden en de annuleringen van o.a. overtochten die daaruit voortvloeien. Hierdoor kan het lastig zijn om in contact te komen met een aanbieder. Houd in coronatijd rekening met langere reactietijden!

Overtocht geannuleerd? Hier heeft u recht op! 

Als uw overtocht wordt geannuleerd door Direct Ferries vanwege het coronavirus, dan heeft u recht op terugbetaling. Het boekingsplatform mag u een voucher aanbieden. Deze kunt u weigeren. Een voucher mag u nooit worden opgedrongen. 

Verzoek om terugbetaling of voucher met voorbeeldbrief 

Wacht u al een enige tijd op terugbetaling of toezending van een voucher en lukt het u niet om in contact te komen met Direct Ferries? Stuur dan een e-mail naar dfvoucher@directferries.com. Hierin geeft u het boekingsplatform nog één keer de kans om tot terugbetaling over te gaan of om u een voucher toe te sturen. Gebruik hiervoor de Engelse voorbeeldbrief ECC: Cruise/ferry booking cancelled due to the coronavirus? Get your money back!. Geef Direct Ferries de termijn van 4 tot 6 weken om te reageren op uw e-mail. 

Geen reactie? Vraag ECC om hulp!

Reageert Direct Ferries niet binnen de door u gestelde termijn of krijgt u uw geld niet binnen 30 dagen terug? Vraag het Europees Consumenten Centrum dan om hulp. Onze gespecialiseerde juristen kunnen u helpen bij het oplossen van uw klacht. Dit doen wij op basis van bemiddeling. 

Stuur een volmacht mee

Om uw klacht in behandeling te kunnen nemen, hebben wij een ondertekende volmacht nodig. Hiermee geeft u ons toestemming om uw klacht namens u te behandelen. 

Meld het bij ACM ConsuWijzer

Heeft u ons advies opgevolgd en krijgt u niet waar u recht op heeft? Meld dit bij ACM ConsuWijzer. ACM ConsuWijzer is het consumentenloket van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt inzichtelijk te maken welke ondernemers zich niet aan de regels houden. De toezichthouder kan deze ondernemers waarschuwen of een boete opleggen bij het niet naleven van de regels.

Meer info over uw reisrechten in coronatijd

Wilt u meer weten over uw reisrechten bij overtochten en bootreizen in coronatijd? Bekijk de pagina 'Coronavirus en bootreizen: dit moet u weten!'